Vart är vi på väg?

Jag blir så arg, var är människan på väg egentligen?

På vägen till skolan hör jag på radion att en man som blivit biten av en hund ska få straffpengar eller nåt sånt för det, ja han ska iaf få ersättning för skadorna av bettet. Det är ju bara bra egentligen, om en hund bitit en utan anledning är det ju inte mer än rätt.

Grejen var nu att han som blivit biten knivhögg sin flickvän och hunden i fråga och att hunden egentligen försvarade sin matte genom att bita mannen. I helvete att han ska få ersättning om han attackerar hunden, har hunden ingen rätt att försvara sig tillbaka? Och att den försvarar sin matte är ju inte heller mer än rätt, jag menar ska man behöva betala ut pengar för att hon blivit knivskuren och att hennes hund då försvarade henne?! Asså det är så sjukt.

Nej jag blir så trött och undrar var samhället är på väg egentligen. Om man inte ens kan få bli försvarad när man blir knivskuren utan måste betala pengar för det vet jag inte vad jag ska tro egentligen.

Nej man kan kanske förstå varför jag har valt att ha ett argumenterande tal om varför människor inte borde existera...

B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0