Nu är det sommar, nästan

Sommaren börjar komma nu, jag känner det, jag ser det.
Hur kan jag då se det?

Jag bor i en källare.
Jag har ett källarfönster.
Jag kan inte ha fönstret öppet på sommaren för att en viss slemmig djurart skulle kunna ta sig igenom eventuellt insektsnät. 
Men detta stoppar inte denna djurart att klättra på mitt fönster.
Imorse såg jag hans vackra skepnad ta form på min fönsterruta. 
Han klättrade sakta uppåt och lämnade äckliga slemspår över glaset.
Han har nu, tyvärr för oss alla som mer eller mindre hatar honom, vaknat ur sin vinterkoma.

Jag välkomnar sommarn och snigeläckleln.

Denna syn välkommnar mig ofta på sommaren när jag vaknar och drar upp persiennen.
Just denna har också lämnat en liten prestent som ni kanske kan se.

B 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0