Grao

En rolig sak hände idag under matteredovisningarna. Jag sitter och lyssnar i goda ro när Emelie och Matilda visar sin oerhört vackra uträkning av en matteuppgift på tavlan framför oss. Det är helt knäpptyst i klassrummet. Jag och Helena sitter på första raden. Då känner jag den väl igenkännliga känslan av hunger. Min mage börjar kurra lite småtyst för sig själv, inget fel med det, ingen hör.

Jag känner plötsligt ett jätte sug i magen och viskar lite tyst till Helena att snart kommer det en stor en. GRAOOO låter det inom kort. Jätte, jätte högt. Den ekar nästan alltså, så hög var den, helt sjukt. Alla i klassrummet hör, även dom som sitter längst bak. Det blir en dödslik tystnad på alla för en sekund, sen börjar hela klassen asgarva. Jag sjönk ner i min stol, ganska jätte djupt.

Ja ni kan ju ana vad jag blev pikad för sen resten av dagen haha.

B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0