Tröttnat på sekten

Visst. Trötta blir väl alla på företeelsen att gå till skolan. Men nu är det sjukt.
Jag har väl aldrig varit så less som jag är nu. Och jag tror inte att någon annan varit det heller.

Jag är trött på sekten. Jag är trött på alla fjolliga människor som tror sig vara störst, bäst och vackrast, men egentligen inte har varken liv, personlighet eller framtidsvisioner nog att klara sig utanför sekten. Grattis. Ni kommer, tack vare er oföretagsamhet och oförmåga att ta tag i saker, bli fast i den här lilla hålan resten av era liv, och inte glassa runt i Stockholm eller någon annan stooooor stad. För visst, Stockholm är ju så stort. Kanske om man bott i en grotta hela sitt liv, vad vet jag.

Jag är trött på att slitaslitaslita, och aldrig se ett slut. Man gör sitt bästa, men vad ger det? Inte mycket.

Som om det inte vore nog med det, vad går alla våra individuella val och valbara kurser till? Något roligt?
Nej, utökad Matte och B-kurser i naturämnena. Och har vi tur kan vi utöka skiten och få fler meritpoäng för att vi läser kurser som är förjävligt svåra.

Och visst, man kanske lyckas få sitt 2,0 i snitt. Vad ger det? Kommer du in på läkarlinjen för det?
Nejdå. Du måste ha tur också, för här lottas ditt öde ut till slumpvis valda människor.


Seriöst, VAD ÄR DET FÖR JÄVLA FEL PÅ SYSTEMET?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0