Rom: I came, I saw, I conquered.

Eller som man säger på latin: Veni, vidi, vici.

Jag har gått minst fem timmar per dag över hela Rom. Besökt Vaticanen. Utövat mina Italienska steg 2 kunskaper, och fått en vän för livet på det dyraste caféet i staden (kom igen, 45 euro för en fika?).

Jag har ätit på Spanska Trappan och blivit tillsagd av poliser, skänkt pengar till uteliggare som välsignat mig tusenfalt, besökt Colosseum, bevittnat illegal försäljning och stött på samma Amerikaner 5 gånger (visst, världen är liten, men Rom är stort?).



Så mycket action på så lite tid. Mina fötter avled första dagen, följt av mina ben.

Har otroliga mängder bilder (av vilka ungefär 200 är från Vaticanens sinnes många väggmålningar och skulpturer) som jag en vacker dag ska visa.


Nej, någon dag ska jag bo i Rom.
/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0