Kajsa tänker till, Kärlek eller Sex?

Satt som vanligt på De's blogg och fastnade för ett av hans inlägg som jag tänkte ta upp här.

Hur mycket förstör ideal och sexism egentligen?


Vi lever i en sexistisk värld som gör att många inte tror på kärlek längre. Vi får även massa förslag medialt om hur vi ska förbättra våra relationer, vårat sexliv, o.s.v. 
Detta skapar tyvärr ett medialt uppbåd som gör att vi blir vilsna i våran identitet utan ifrågasätter oss mera i våra relationer och också vår partner.

Det skapar också dålig självkänsla för den egna individen och frågar sig "räcker jag till" & "är den här kroppen vacker nog?" Vi matas med så mycket skönhetsideal att det är kusligt och skapar ett snedrivet synsätt på kvinnor.

Och jag skulle vilja mata ur mig mer ur det här ämnet, och får göra det lite mer senare ikväll och fortsätta.

Jag vet att många killar sluta tro, och säkerligen har många tjejer med slutat tro på kärlek. Men ett av de problemen är faktiskt det mediala överexponeringen kring de ämnena att vi inte förstår hur man älskar.

Sex är världens enklaste grej, att älska är en konst.

Så bojkotta sexismen, och börja älska igen. Skit i media. Fuck that. Tro på det du gör, skapa er egen värld med din partner.
Bara du kan avgöra vad som är kärlek för dig, inga tidningspalter eller miljoner sexrådgivare i världen kan hjälpa dig.

Bara kärlek. Det är det vi är.    - Dede.


___________________________________________________________________________________________



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0